onsdag den 14. december 2011

Bling bling - samearmbånd

I et stykke tid har jeg ledt efter same-tråd i andre farver/materialer en tin, til at flette med. Det lykkeds - sidst jeg var på messe, fandt jeg noget kobbertråd og gultråd (forgyldt kobbertråd). 

De er lidt stivere og mere besværlige at flette med, men det gør ingen forskel på det færdige resultat. 


Jeg købte også noget renskind i metalfarver til at monterer på. Nu er jeg ret spændt på at se hvor holdbare overfladeren er i brug, for det broncefarvede skin har en folie agtig overflade, der kan trækkes af med tape, men det er selvfølgeligt ikke det samme som alm. brugsslitage.

Jeg lægger et par fletmøstre med - hvis du selv har lyst at prøve.

5 kommentarer:

  1. Hejsa.

    Ligger du inde med flere flet mønstre ?
    Jeg har nemlig led nettet tyndt, og kan ikke finde gode mønstre til fletning nogle steder,

    MVh

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kathrine
      Jeg har ikke andre mønstre på lager i øjeblikket, men du kan jo variere fletningerne ved at kombinere skind og tintråd, og ved at sno tintråden inden du fletter med den. Og endeligt kan du jo flette med 5, 6, 7 eller 8 tintråde, så opnår du nærmest en vævet-effekt.
      kh Dorte

      Slet
  2. Hej Dorte
    Tusinde tak for et super inspirerende kursus i weekenden.
    Jeg har fået så meget 'blod på tanden', at jeg selv vil prøve.
    Der var et par af pigerne, der prøvede på at flette med skind i midten og tintråd uden om, så der ligesom kom små 'bobler' af sort (det sidste billede nederst th) Har du en fletteanvisning til det, du kan maile mig?
    Den anden Cecilie havde selv nogle sølvperler med, og lavede et smalt armbånd med sølvperler i buerne, så der ligesom kom to rækker perler med tinflet i midten. Har du fletteanvisning på det?
    Det ville gøre mig MEGET glad, hvis du kan hjælpe. Kan du anbefale nogle bøger eller hjemmesider, hvor jeg evt. selv kan læse mere.
    Jeg glæder mig til næste år. Jeg håber, du laver et nyt kursus.
    Kærlig hilsen
    Cecilie (cecilie.damtoft@gmail.com)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Cecilie
      Tak for sidst, det var en hyggelig weekend. Jeg hat ikke andre beskrivelser end dem du set på bloggen til fletninger med læder kerne. Men det er i princippet det samme som at flette ned fire, du fletter blot "rundt om" en kerne, som på tegningen, og spm på det foto med flet anvisning jeg lige har lagt op.
      Fletning med sølv perler er også lavet på samme måde som den du lavede med glasperler midt i armbåndet. Du skal flette med 3x2 tintråde, på den yderste af de to tråde, trækker du en perle, hvergang du skal vende og flette ind i mod midten igen. Jeg tror, billedet af Cecilies armbånd er så tydelig, at du kan se hvordan det skal gøres. Jeg kan ikke lige umiddelbart komme i tanke om nogen bøger jeg kan anbefale. KH Dorte

      Slet
  3. Tak kære Dorte, det hjalp mig meget. Jeg har blot et lille spg. mere... Hvad har du brugt som kerne? Det ser ud til at være bredere end lædersnor. Har du syet/limet et stykke læder sammen? Kh Cecilie

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...