torsdag den 13. september 2012

1400-tals pung - 2000-tals mobiltaske


Så blev jeg endeligt færdig med min mobiltaske i tysk briksyning.



Efter jeg fik syet tasken færdig kan jeg godt forstå, at tasker af denne art har overlevet i 600 år, for tasken virker meget gedigen og robust. Også selv om min er kraftigere end originalerne, da jeg har broderet med bomuldsgarn og ikke silke som på originalerne.


Kvasterne har jeg improviseret en smule. De skulle have været lavet med tyrkiske knuder som man gjorde i middelalderen, men den perlegarn jeg bruger egnede sig ikke til den slags knuder. Det blev bare noget rod at se på, så jeg valgte i stedet at omvikle kvasterne med noget guldtråd, hvilket også kom til at virke ganske godt.





3 kommentarer:

  1. Wow! What a fancy Mobil bag you've created. I like your choices of colours...have you pieced the green fabric together after finished the stitches? Beautiful bag! :-))) judy

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes, the green lining is folder over the top and stitched on, to the frontside of the purse.

      Slet
  2. Hi Dorte, this bag (especially brick stitch) is amazing. Do you have embroidery template for this? I would like to make similar bag and such a template would help me a lot. Could you share it I would be very grateful.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...