torsdag den 30. juli 2015

Nålerulle i korssting


Jeg plejer ikke at broderer korssting, eller andre former for tællesyning, da det kræver at jeg hele tiden skal huske hvor mange sting, der er taget, og hvor jeg er i mønstret.


Men jeg synes at denne lille Nålerulle var sjov at sy, da der er brugt en del forskellige sting kombinationer. Fårene er broderet oven på korsstingsgræsset med franske knuder, så de virker 3D-agtige.


Fårene manglede i øvrigt på mønsterarket, så jeg har broderet dem efter billedet på forsiden af pakken.


Jeg har valgt at kante filtet med tungesting i perlegarn, inden jeg syede den på hørbåndet, så kunne jeg sy det på, med kastesting i tungestingene, så stingene ikke blev at se.

 – o –

I tend not to embroider cross-stitch, or other forms of counted stitch, because it requires that I constantly have to remember how many stitches have been taken, and where I am in the pattern.
But I think that this little Needleroll was fun to stitch, since there is used a lot of different stitch combinations. The sheep are embroidered with French knots on cross-stitch grass, witch create a 3D-effect.
The sheep was missing on the chart, so I embroidered them after the photo on the front page. I chose to stitch blanket stitch round the edges of the felt with DMC pearl before sewing it on to the linen band. I think it looks nicer this way.

3 kommentarer:

  1. Mega flot og for mig ny måde at opbevare sine nåle på.

    SvarSlet
  2. Jeg er vild med de huse, og dit fine arbejde.

    SvarSlet
  3. Jeg er vild med de huse, og dit fine arbejde.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...