søndag den 11. marts 2018

Frit broderi – kursus på Greve museum


I forbindelse med Haandarbejdets Fremmes 90 års jubilæumsudstilling Farveflor, holdt/holder Greve museum også en del broderikurser. Greve museum har et fint indrettet kursuslokale med luplamper specielt velegnet til broderi. Jeg var på et kursus i frit broderi, medPia Matthiessen og Inge Bonne Andersen som undervisere.



Da kurset blev afholdt i forbindelse med Haandarbejdets Fremmes udstilling, skulle der selvfølgeligt også broderes med Haandarbejdets Fremmes eget broderigarn, Blomstergarn. Til frit broderi broderer jeg for det meste med mouliné garn, fra DMC, Anchor, ISPE eller Madeira.


Jeg har aldrig broderet andet end korssting med Blomstergarn, så det var nyt for mig at broderer andre typer sting med Blomstergarn. Og jeg må sige at jeg var positivt overrasket over, hvor pæne mine fladsting blev med Blomstergarn.


Broderiet er et broderi kit fra MOTIV, der er til slut er monteret som blyantsholder til en notesbog.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...